BMW E46 jaki silnik wybrać – poradnik kupującego.

BMW E46 jaki silnik wybrać – poradnik kupującego.

8
bmw 3 e46 coupe

BMW E46 jaki silnik – poradnik kupującego.

W interesującej nas „trójce” mamy spory wybór silników benzynowych oraz nieco mniejszy silników diesla. Dla osób ceniących sobie oszczędniejszą jazdę BMW zaoferowało czterocylindrowe jednostki napędowe, zaś dla tych, którzy lubią dynamiczną jazdę i bardzo wysoką kulturę pracy sześciocylindrowe. Wszystkie jednostki występują w układzie cylindrów rzędowym. więcej…

BMW 3 E46 z silnikami benzynowymi.

Najmniejszą oferowaną pojemnością jest znany z modelu E36 silnik o pojemności 1.6l tj M43B16. Można szukać tej sprawdzonej jednostki w modelach z lat  1998 do 2002 roku wersja sedan oraz 1999 – 2002 wersja coupe z oznaczeniem 316Ci. Dla wielu zainteresowanych modelem E46 „w sedanie” ciekawostką może być silnik potocznie nazywany „czterocylindrową dwu litrówką” o pojemności 1.9 l ( M43TU B19). Trzeba się jednak liczyć z możliwością uszkodzenia panewek wału korbowego, gdyż jest to wadą fabryczną tych silników.
Godnymi polecenia silnikami czterocylindrowymi zasilanymi etyliną  są 1.8 l (cechowane na tylnej klapie jako 316i) o mocy 116KM [N42B18 i N46B18] oraz 2.0 l ( jako 318i) o mocy 143KM [N42B20 i N46B20]. Są to motory dynamiczne o stosunkowo umiarkowanym apetycie na paliwo, a zawdzięczać to można 16- zaworowej głowicy . Wyróżnia je niski koszt eksploatacji oraz „długowieczność”. Wybór mamy tu tylko w wersjach sedan, kombi , coupe i to dopiero od 2001 roku.
Nie może w opisie zabraknąć „znaku firmowego BMW”, czyli 6- cylindrowej „rzędówki”. Benzyniaki w tym układzie to jak zwykle mocniejsze, a zarazem bardziej wymagające od naszych portfeli jednostki. Najbardziej jak do tej pory popularna 150 – cio konna  „dwu litrówka” doczekała się w tej edycji „trójki” godnego następcy, wymienionego we wcześniejszym akapicie. Niedługim okresem montażu cieszył się chyba najbardziej godny polecania, jeśli chodzi o „demony prędkości” motor 2.8l M52B28, bo tylko niewiele ponad dwa lata. Szkoda bo oprócz tego, że był on uznawany za najlepszy silnik w swojej klasie, to jeszcze trudno było uwierzyć w stosunkowo niewielkie spalanie przy mocy 193KM. Posiada on tzw. bi – VANOS czyli podwójny układ samoregulacji faz rozrządu. Następcą tego silnika był produkowany od 2000 roku model M54B30 o pojemności 3.0 l i mocy 231KM. Nie może on jednak poszczycić się „oszczędnością”. Jeżeli komuś wystarczy moc w granicach 190KM, a chce posiadać młodszy model E46, godnym polecenia jest dwu i półlitrowy „Bawarczyk” M54B25. Zarówno trzy- jak i dwu- litrówka M54 posiadają wcześniej wspominany „podwójny” VANOS.

BMW E46 z silnikami Diesla.

Silnik Diesla o pojemności 2,0 l występuje w kilku wersjach, a samochody napędzane tą jednostką noszą odpowiednio oznaczenia 318d, 318td, 320d, 320td, 320cd [M47D20 o poj. 1951 cm3 lub M47D20TU o poj. 1995cm3]. BMW E46 320d  136KM w większości przypadków mają problemy z utratą mocy. Składać się na to może niestety wiele usterek. Począwszy od zanieczyszczonego urządzenia recyrkulacji spalin EGR oraz elektrozawór sterujący turbiną, poprzez zużyte wtryskiwacze (wtrysk bezpośredni), czy nawet konieczność regeneracji pompy wtryskowej. Mniejsze problemy z wtryskiwaczami ma silnik wyposażony w system Comon Rail. Jest to zmodernizowana wersja wyżej wymienionego silnika. Niestety  użytkownicy tych właśnie diesli będą musieli liczyć się z wymianą dwumasowego koła zamachowego, gdyż ten element zużywa się w nich wyjątkowo wcześnie.  Dużo mniej problemów będzie przysparzał nam trzy litrowy diesel o dokładnej pojemności 2926cm3 [M57D30], który osiąga moc 184 KM. Ten sześciocylindrowy turbo diesel z Bawarii zdobywał tytuł silnika roku w kategorii  2,5- 3,0l przez trzy lata z rzędu  Od 1999 do 2002r. To bardzo trwała jednostka napędowa ciesząca się wielkim uznaniem wśród mechaników do dnia dzisiejszego. Niedomagający układ zasilania to chyba jedyny notorycznie pojawiający się problem. Związany on będzie z awarią pompy wstępnej paliwa lub z wtryskiwaczami.
W 2003 roku silnik ten doczekał się modernizacji, przy której została zwiększona moc do 204KM oraz nieznacznie pojemność, bo do 2993cm3[M57D30TU].

Podsumowanie. Diesel, czy benzyna.

Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne to każdy z nas ma na myśli ekonomię, ale czy w każdym przypadku tak będzie? Użytkowanie diesli wiąże się z większymi kosztami części eksploatacyjnych oraz oczywiście sporą różnicą w cenie zakupu w stosunku do „benzyniaków”. Oszczędność będzie tu możliwa tylko w przypadku kierowców pokonujących znaczne odległości.

czego szukali ludzie czytający ten post:

  • bmw e46
  • bmw e46 jaki silnik
  • e46 jaki silnik
  • bmw e46 jaki silnik wybrać
  • silniki bmw e46
  • bmw e46 najlepszy silnik
  • bmw 3 e46
  • silnik bmw e46
  • jaki silnik bmw e46
  • bmw e46 silniki

8 COMMENTS

  1. ( M43TU B19). Trzeba się jednak liczyć z możliwością uszkodzenia panewek wału korbowego, gdyż jest to wadą fabryczną tych silników.

    co za bzdura

    • Żadna bzdura kolego z własnego doświadczenia na dziesięć sprowadzonych BMW z silnikiem 1.9, 7 sztuk z uszkodzonymi panewkami.

  2. popatrz na moble.eu. Wiekszosc aut z silnikiem 1.9 jst do sprzedania z uszkodzonym silnikiem. A przejechane maja po 160tys nawet i juz panewki siadaja. Mialem kupic ten silnik ale wole ten poliftowy 143 konny

    • kolego tak się sklada ze 143km po lifcie to tez jest wadliwy motor często do wymiany jest rozrząd który jak wiadomo jest na łańcuchu. Sam mam 1,9 118km i powiem krotko wcześniej kupowałem bmw tylko z silnikiem 1,8(to jest moje 5 BMW) ale ten motor to padaka panewki do wymiany i szlif wały = wymiana silnika.

  3. Koledzy…żaden silnik nie jest bez wad przy przebiegu 300.000 lub 500.000tys km przebiegu. W BMW są lepsze i gorsze jednostki silnikowe i wiadomomo ze im wiecej pojemnosci tym bardziej wytrzymaly i trwaly jest silnik. Ja zakupiłem E46 318i 2.0 143kucy B+G 2004r przebieg 64tys km. Powiem i napisze krutko…rewelacja!

  4. Mam BMW e46 320d automat z przebiegiem 252 500 km. Kupiłem 2,5 roku temu z przebiegiem 178 000 km. Dwa razy zmieniałem koło pasowe (1-raz 1000 zł przebieg 185000, 2-raz 800 zł przebieg 230 000) generalnie koło pasowe pada przy tym silniku często; padł czujnik poziomu oleju (jescze nie wymieniłem koszt około 400 zł plus wymiana), teraz padł rozrusznik (450 zł, wymiana 150 zł), co jakiś czas zapala się kontrolka od skrzyni biegów, prawdopodobnie problem z konwerterem (bo to automat, w manualu pewnie padłby dwumas) rozszczelnił się wąż od intercoolera (efekt czarny dym z rury), jeszcze padła uszczelka przy intercoolerze (efekt wszystko zachlapane olejem), wymieniłem już wszystkie amortyzatory (ciekły) a teraz jeszcze padł simerblock. Miałem kiedyś hondę civi przejechałem nią 165 000 (87 000 zakup – 252 000 rów i zderzenie z mostkiem) i wiecie co tam się działo? Paliwo się kończyło. Tankowałem i jechałem dalej. A tak poważnie zmieniłem zawieszenie z przodu (bez amortyzatorów) i łożyska w skrzyni biegów. A tak poważnie moja rada chcesz fajne auto – kup Beemkę, chcesz bezawaryjne – kup hondę.

  5. Mam przejechane 220000….Autentyczny !!!!!…..koło dwumasowe przy 180000…..I NIC WIĘCEJ…….dlaczego Ty cały czas coś robisz..?…..bo nie masz przejechane 200000 Ale 400000. ….i to jest cała prawda

Leave a Reply